Avgasflänstillverkning... 
Tuesday, 15 September, 2009, 17:37 - BMW M3-replika -89
Postad av Administratör
Skulle montera M3-grenrör men det passade inte riktigt mot blocket så nu har jag satt dit M54-grenrör istället.
För att få ihop resten av avgassystemet med grenrören så behöver jag flänsar. Dessa har jag tillverkat idag. Det blev två stycken sådana.
Som vanligt har man inga riktiga maskiner tillhands utan får stå med borrmaskin, vinkelslip och bågfil...
Nåja det blev helt ok ändå.


1 kommentar ( 2555 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2576 )

Mer soppa. 
Thursday, 20 August, 2009, 08:26 - BMW M3-replika -89
Postad av Administratör
Skaffade röret till extratanken igår. Tanken har jag sen förut men nu kan jag snart montera den. Det som fattas är slangbiten mellan tanken och röret och så hålet i skuffgolvet förstås.



Efter den operationen kommer den totala tankvolymen att vara 80L. Den som sitter där nu ymmer 65L och extratanken rymmer 15L.
Lägg till kommentar ( 1850 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2329 )

Bromsservon fixad 
Saturday, 11 July, 2009, 19:26 - BMW M3-replika -89
Postad av Administratör
Sådärja!
Då var servon bytt och bilen provkörd. Servon är skapligt tät, det testade jag såklart innan jag monterade den.
Det tråkiga var att känslan i den här servon är allt annat än skön tyvärr. Men man vänjer sig väl med den också. Jag har då ingen lust att demontera och montera en annan igen på ett bra tag.
Lägg till kommentar ( 1818 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3.1 / 76 )

Trasig bromsservo 
Saturday, 11 July, 2009, 09:26 - BMW M3-replika -89
Postad av Administratör
Har haft pyspunka på bromsservon och testade att koppla bort den och plugga vacuumslangen till den och nu går motorn bättre. Förut har den hostat och haft sig vid start från stillastående och vid häftigt gaspådrag. Det verkar vara nästan borta nu.
Så jag tog och köpte mig ett nytt servo från 316i E36. Det som sitter där är från en likadan bil och går fritt från insuget på M50-motorn. Det ska bara modifieras lite grann på ingående pinne så att man kan fästa den i pedalen.
Lägg till kommentar ( 1753 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2502 )

Aerodyamikdetaljer med mera... 
Monday, 15 June, 2009, 17:44 - BMW M3 -87
Postad av Administratör
Har beställt ett gäng plastdetaljer till bakdelen på bilen. De är till för att göra undersidan av bilen lite mer slät och styra luften lite bättre än med alla nedstickande delar som reservhjulsbalja till exempel.
Som vanligt sätter jag de nya delarna på M3an och så hamnar de gamla begaganade på replikan

41-12-8-200-462 -- Sidolock

51-71-1-380-390 -- FAESTE LEDNINGSKNI.MOTOR
51-71-1-380-391 -- AVTAECKNING LEDNINGSKNI.MOTOR
51-71-1-380-392 -- KLAEDSEL LEDNINGSKNI.MOTOR
51-71-1-933-897 -- AVTÄCKNING VÄNSTER
51-71-1-933-824 -- Skydd
51-71-1-933-810 -- AVTAECKNING HOEGER
51-71-1-933-898 -- AVTAECKNING HOEGER

51-48-1-905-599 -- EXPANDERNIT

51-11-1-940-371 -- HAALLARE VAENSTER
51-11-1-940-372 -- HÅLLARE HOEGER
51-11-2-233-055 -- Packning
51-12-9-059-116 -- SATS FAESTDELAR

61-13-1-375-688 -- Kontakthus
61-13-1-380-587 -- Kontakthus
61-13-1-375-690 -- Kontakthus

Lägg till kommentar ( 1887 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3.1 / 67 )


<<Första <Tillbaks | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Nästa> Sista>>