ASC-T 
Thursday, 25 February, 2010, 13:59 - BMW 325i -93
Postad av Administratör
Det var inte ABS-givarna som var felet med antispinnen. Det var lite det jag misstänkte också.
Felet är nog i styrboxen tyvärr.
Lägg till kommentar ( 1817 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 3064 )

Antispinn utan anti. 
Monday, 11 January, 2010, 19:59 - BMW 325i -93
Postad av Johan (admin)
Idag beställde jag nya ABS-givare. Jag har en ickefungerande antispinn och enligt uppgift så kan det bero på ABS-givarna.
Det visar sig när jag bytt dem om det berodde på dessa.
Med min otur så är det väl styrboxen till ABS-systemet som brakat ihop.

34 52 1 163 027 - Pulse generator, ABS
Lägg till kommentar ( 1871 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2306 )

Kylarexperten. 
Wednesday, 17 September, 2008, 19:02 - BMW 325i -93
Postad av Administratör
Lagade kylaren idag med super epoxi och ett rör. Tyvärr hade jag inget rör i rätt dimension så jag fick tillverka ett eget. Sen blandade jag epoxi och smetade ut på röret och inne i kylarens anslutning samt i rörbiten som gick av. Sen tryckte jag i mitt rör i kylaren och sen på med rörbiten och lät det härda. täckte även rörets insida med epoxi för att förhindra eventuell rost. Nu får vi se om det håller.
Lägg till kommentar ( 1924 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2549 )

Krångeldag igen. 
Tuesday, 16 September, 2008, 19:01 - BMW 325i -93
Postad av Administratör
Idag var ingen bra dag. Allt har krånglat när jag var i garaget med den röde och på väg hem gick övre slangkopplingen till kylaren rätt av på den här. När ett fel är avhjälpt så kommer det genast ett nytt.
Lägg till kommentar ( 1724 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2307 )

Nu inga fel... nästan. 
Wednesday, 13 August, 2008, 18:59 - BMW 325i -93
Postad av Administratör
Sen jag skrev här sist har jag hunnit med att byta slavcylinder två gånger till för den jag köpte på demonteringen höll väl 20mil på sin höjd. Köpte en renoveringssats istället och satte tillbaka den och nu har den hållt tätt.
Servooljan började läcka lagom till man fick bukt med bromsvätskeläckaget så jag har även bytt styrservon. Nu är det väl bara ASC:n som inte funkar och så AC:n förstås. Ja just det, kupéfläkten fungerar bara på högsta läget också, men motståndet var helt...
Lägg till kommentar ( 1778 visningar )   |  permalink   |  $star_image$star_image$star_image$star_image$star_image ( 3 / 2440 )


| 1 | 2 | 3 | Nästa> Sista>>